Liz Wheeler, američka konzervativna komentatorica, razgovarala je s Eduardom Verasteguiom, producentom filma Sound of freedom (Zvuk slobode). Bez obzira što je film među holivudskom filmskom elitom ostao ignoriran, bilježi nevjerovatne uspjehe, prema gledanosti i zaradi u rangu je s holivudskim hitovima, kao što je na primjer film Nemoguća misija. Film je za sada pogledalo oko 10 milijuna Amerikanaca, a uskoro će se početi prikazivati i u ostatku svijeta.
>Film Zvuk slobode stiže u Hrvatsku: Prikazivat će se u domaćim kinima i u CineStaru
Hollywood HUMILIATED! Sound of Freedom producer tells ALL pic.twitter.com/48u9L5G5cN
— Liz Wheeler (@Liz_Wheeler) August 3, 2023
Uspjeh filma je pravo čudo
– Ono što čudi zapravo je i to što film nije imao klasičnu holivudsku produkciju nego daleko manji budžet, a distribucija je praktički izostala, kako je sve počelo?, pita Wheeler.
– Kako smo se odlučili na ovaj film? Nakon što smo ja i redatelj filma poslušali prvi put priču o trgovini djecom i što ta djeca proživljavaju, jednostavno nisam više mogao zaspati, život mi nije više bio isti. Pitao sam se što da učinim s ovim informacijama, prije nisam poznavao detalje oko ove teme, no sada kad znam, što napraviti s tim?, pitao sam se.
Kao odgovor na to odlučili smo napraviti film. Mislio sam da će se Hollywood boriti za ovaj film, za ovu temu, ali nitko na koncu nije bio zainteresiran. U datom trenutku sam imao sve – priču, redatelja, glavnog glumca. Kad smo završili scenarij potpisali smo ugovor s 21st Century Fox i onda sam si rekao – sigurno su prepoznali potencijal priče i kao što sam rekao ranije, borit će se za ovaj film. I zaista smo imali odličan sporazum s njima, u ugovoru je stajalo da film može biti igrani, dokumentarni, da ima mnogo potencijala. U Foxu su bili ljudi kojima se svidio film i podržavali su projekt međutim nakon što je Disney kupio 21st Century Fox došlo je do promjena.
>Producent Eduardo Verástegui: Uspjeh filma Sound of freedom o trgovini djecom je čudo
Disney koji je kupio Fox odbacuje projekt
Što se dogodilo nakon što smo napravili film? Svi ljudi koji su radili na našem projektu iz Foxa sada više nisu bili u Disneyu. Ostao sam sam s ovim, upravo završenim filmom. Iz Foxa (Disneya) su mi rekli, nakon što su nekoliko puta pogledali film, da film nije za njih.
Nakon toga sam morao nekako izaći iz tog ugovora koji sam potpisao s njima, što nikako nije bilo lako, no pomogli su mi neki ljudi iz Disneya. Nisu svi ljudi koji rade u Disneyu loši, nego mislim da se radi o tome da Disney slijedi jednu agendu koja se temelji na seksualizaciji djece.
Nakon što sam uspio raskinuti ugovor kucao sam na vrata Netflixu, Amazonu i drugima ali nitko nije bio zainteresiran za distribuciju. Tada sam shvatio kako sam bio u krivu kad sam rekao ”borit će se svi za ovaj film”. Tako smo četiri godine bili u nekom praznom prostoru dok se nije pojavio Angel studio i s njima sam krenuo u distribuciju.
”Što se dogodi nakon što se sastanu dva Meksikanca (redatelj i producent) koja žele spašavati živote i dva Amerikanca koja žele spašavati živote – nastane Sound of freedom”, ističe Eduardo Verastegui.
>Glumac Jim Caviezel o pripremama za film Zvuk slobode: Ako idete k Sotoni da vam kaže kako igrati Sotonu – on će vas prevariti
Nakon što je film postigao uspjeh nitko iz Hollywooda se nije javio
– Koliko holivudskih producenata vam je čestitalo nakon što je film postigao uspjeh? Ili je reakcija bila – muk, tišina, nitko vam nije došao?
– Odgovor je bio tišina, ističe Verastegui. Nitko nije došao i čestitao mi na uspjehu. Bili smo ignorirani od elite, od Hollywooda, establišmenta, medija i glumaca, čak i nakon što je film postigao uspjeh. Ovaj film govori o spašavanju djece, govori u ime milijuna djece koji su vani, u vatri prostitucije. Ovaj film je za svih, bez obzira na svjetonazor i trebao bi svih povezati jer govori o djeci, o zlostavljanju djece. Stoga je nerazumljiva nezainteresiranost mainstream medija.
Svaki dan zatvorim oči i pitam se – što ako je ovo moj sin, moja kćer, što bih učinio? Učinio bih sve da ih pronađem. Sada, u ovom trenutku dok mi radimo ovaj intervju, u Meksiku nestane troje djece, i onda svaku minutu još jedno i tako više od 50 dnevno, preko 1 000 godišnje. Ovo su službeni podaci koje smo dobili od Vlade. Mi ne možemo šutiti o ovome. Ljudi koji šute o ovome nisu dobri ljudi.
Toliko sam sretan zbog uspjeha filma, već ga je vidjelo 10 milijuna ljudi u SAD-u i Kanadi. I upravo su gledatelji filma naš najbolji PR za koji nismo imali novca. Gledatelji uzmu svoje mobitele, naprave selfie, pošalju nam i tako radimo reklamu. Film će se uskoro početi prikazivati i izvan Amerike, ide u prikazivanje širom svijeta.
>Film Zvuk slobode o trgovini djecom donosi istinitu priču: Napunio kino dvorane, a CNN ga napada
U filmu postoje prikazi stvarnih snimki otmice djece
Imam dvogodišnje dijete i kad sam gledala film, u prvih 15 minuta filma prikazuje se stvarna snimka otmice djeteta, bila sam užasnuta da se nešto takvo stvarno događa. Kakav dojam to ostavlja na vas?
– Naravno, pogotovo ako pomislite da bi se vama nešto ovakvo moglo dogoditi. Sjećam se kad sam svojoj sestri Danieli rekao da radim ovaj film, ona je samo odgovorila – ne želim znati za to. Ljudi se jednostavno ne žele zamisliti u toj situaciji. A ja sam joj rekao – ako netko ovo mora znati, to si ti. Ti imaš djecu, a ona su meta, nemoj čekati da se ovo dogodi tebi, sada je vrijeme da nešto učinimo, a ne kad bude prekasno. Naš filmski tim je vidio ovo kao poziv da napravimo nešto jer znamo da s filmom možemo stvari mijenjati, probuditi ljude, aktivirati ih.
Zadovoljan sam što je toliko ljudi vidjelo film jer su time pokazali da su izabrali – učiniti nešto, a ne ignorirati ovu temu, izabrali su staviti se u realnost. Mnogi ljudi ne žele vidjeti film jer su užasnuti stvarnošću koju prikazuje. Ljudi me pitaju zašto daješ toliko intervjua. Ali važno je da smo svi dio ovog filma, na taj način sudjelujemo u spašavanju života, i vi ste dio ovog filma sada, ovaj intervju preko kojega će neki možda prvi put čuti za ovaj film. Nadam se da će pritisak ljudi koji gledaju film i pritisak medija poput vašega koji podržavaju film, moći utjecati na Vladu, koja ima dužnost učiniti nešto po pitanju problema trgovine djecom.
Kad sam razgovarao sa suradnikom pitao sam ga – ja sam Meksikanac, ti si Amerikanac, SAD imaju sve moguće načine da riješe ovaj problem, imate vojsku, novac, tehnologiju, inteligenciju, policiju, sve – kako to da se onda ovaj problem ne rješava? On mi je odgovorio – zato jer to nije prioritet. Ja sam mu na to rekao – pa onda ovo moramo pretvoriti u prioritet, moramo nešto napraviti po tom pitanju, pokrenuti ovu stvar preko filma. Ako ga vidi toliko ljudi i postane poznat izvršit će svojevrsni pritisak na Vladu tako da počnu raditi nešto po tom pitanju, da ovu temu počnu smatrati prioritetnom.
>Film o trgovanju djecom: Više od dva milijuna djece godišnje bačeno je u najdublje pukotine pakla
Film je prikazan u Capitolu
Mislim da smo na neki način uspjeli ovo postići jer se film prikazao i u Washingtonu u Capitalu gdje su prisustvovali neki ljudi iz Bijele kuće.
Razgovarali smo i o problemu koji se dogodio prije dvije godine s meksičkom djecom koja su prešla granicu. Naime prije dvije godine preko granice je u SAD ušlo 85 000 meksičke djece, djecu su zatim poslali nekim skrbnicima ali bez pravnog protokola, tako da mi ne znamo gdje su završila ta djeca. Oni su sada u SAD-u, ali ne znamo gdje su.
Neki filmski kritičari kažu da je priča filma ‘teorija zavjere’
– Kritike filma kažu da priča nije istinita i da je riječ o teorijama zavjere, kako to komentirate?
To je sramotno, ti ljudi bi se trebali ispričati toj djeci za ovakve kritike i komentare. Te kritike su smiješne i besmislene. Ti ljudi su profesionalni lažljivci koji bi se trebali ispričati toj djeci i njihovim roditeljima. Postoje ljudi koji žele sabotirati film i na taj način samo odmažu, ne pomažu ni ovom filmu, ni ovoj temi, ni misiji spašavanja djece, rekao je Verastegui.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr