Gradonačelnik Rijeke, SDP-ovac Marko Filipović prije nekoliko dana javno je istupio protiv muške molitve krunice. U svom priopćenju istaknuo je, između ostalog, da se molitelji suprotstavljaju vrijednostima Rijeke, ali i društva općenito. Poruke koje molitelji šalju ocijenio je “mizoginim”, a njihove stavove nazadnim. Tim povodom odgovorili su mu Hrvatski suverenisti podsjetivši ga da je Rijeka i grad katolika, a objasnili su mu što znače osnovni pojmovi kojima se koriste molitelji. Njihovo otvoreno pismo prenosimo u cijelosti.
„Poštovani gradonačelniče Filipoviću,
U povodu održanoga molitvenog skupa inicijative „Muževni budite“ u gradu Rijeci te potaknuti Vašim medijskim istupom od 05. siječnja ove godine, u kojem se ograđujete od spomenutoga događaja, imamo potrebu obratiti Vam se.
Možda će vas zanimati
Riječki gradonačelnik Filipović protiv molitve krunice: Podržava različitosti, ali ih ne trpi
Gradonačelnik Rijeke, SDP-ovac Marko Filipović priopćenjem je osudio najavljenu molitvu krunice u subotu, prikazavši molitelje kao protivnike svih općih društvenih vrijednosti
Budući da smo primijetili kako, uz dužno poštovanje, Vaš diskurs pokazuje nerazumijevanje prema osnovnim pojmovima spomenute inicijative, dužni smo prije svega razjasniti nekoliko stavki. S obzirom na sve navedeno u tekstu Vašega obraćanja, razabiremo da je ponajviše nerazumijevanja izazvala druga molitvena nakana koja glasi: ‘Za muškarce – da postanu duhovni autoriteti u obitelji koji će hrabro svjedočiti i prenositi katoličku vjeru’. Pojam ‘duhovnoga autoriteta’ suprotno ustaljenom mišljenju dijela javnosti ne sugerira, kako ste osobno naveli ‘mizoginiju’, a još manje ‘perfidno nameće nazadne stavove pod maskom vjere’.
Paradoks
Prije svega, valja reći da je Katolička crkva kroz svoju čvrstu tradiciju dugu više od dvije tisuće godina, na više načina pokazala i dokazala kako, suprotno mantrama feminističkih pokreta, drži do dostojanstva žene. Upravo marijanska dimenzija kršćanskoga života ima svoje osobito značenje kad je riječ o ženi i njezinu položaju. Upravo je žena majka Otkupiteljeva. Lik žene u tom kontekstu, baca svjetlo na ženu kao takvu samim time što joj je Bog povjerio slobodno i aktivno služenje kojim se kroz njezino biće pronalazi tajna kako dostojno živjeti svoje ženstvo, što je često u svojim promišljanjima isticao svetac našega doba, sveti Ivan Pavao II. Prema Crkvenom nauku, žena i muškarac jedno su tijelo. Djeca uče o svojemu nebeskom Ocu posredstvom svojega zemaljskoga oca.
>Poznati odvjetnik: Nazivati molitelje ‘klečavcima’ – tu su ispunjeni elementi teškog sramoćenja
Sada dolazimo do ključnoga trenutka: duhovni autoritet, za koji se muškarci mole sugerira da bi u današnjemu svijetu upravo muškarci trebali biti vjerni svojim ženama i postati predvoditelji odgoja u skladu s kršćanskim naukom. Primjećujete da dolazimo do paradoksa: muškarci zapravo vape za većim društvenim poštovanjem prema svojim ženama, prema njihovu položaju i napose, mole za milost da i sami postanu jednako duhovno snažni kako bi mogli ravnopravno participirati u odgoju svoje djece. Baš tako se suprotstavljaju stereotipnom stavu da su muškarci mlaki u svojoj vjeri i da nisu dostojanstveni kršćani.
Rijeka je i naš grad
Kada smo razjasnili termin „duhovnoga vodstva“, prelazimo na sljedeću točku Vašega dopisa upućenom javnosti. Rijeka je Vaš i naš grad koji volimo i s kojim se poistovjećujemo. Rijeka je grad burne i bogate prošlosti, o kojoj nam svima valja učiti jer njezina kompleksna sudbina kroz stoljeća (pod uvjetom da smo upoznati s povijesnim faktima) zapravo se može poistovjetiti s pojedinačnim sudbinama svakoga čovjeka (znademo kako su je mnogi nepravedno prisvajali, ali ona je uvijek ostala „svoja“). Upravo stoga grad pokazuje senzibilitet prema poštivanju različitosti, ali i onoga svojeg stalnog i jednog istinskog identiteta. Rijeka je uvijek otvorena poštivanju svačijih sloboda, ali i svjesna onoga što ona jest.
>Performans protiv molitelja na trgovima: Predstavljamo autore i njihove poruke
Kao gradski otac napisali ste da „uvijek rado i s ponosom podržavate aktivnosti koje različitošću obogaćuju naš grad, šire nam vidike i čine nas boljim ljudima“. Sada kad smo Vam pružili uvid u stvarne nakane molitelja, slobodni smo reći da niste u pravu. Zapravo, svojim ste istupom uvrijedili većinski dio svojega gradskog stanovništva, jer Rijeka je, kao i ostatak Hrvatske većinski katoličko društvo, koje se nažalost, potaknuto Vašim riječima, osjetilo nepoželjnim u svojemu gradu.
Krišna može – krunica ne može
Pitamo Vas, nije li nepravedno da pod egidom otvorenosti dopuštate različite manifestacije inih konfesija u gradu (primjerice, ljetos smo svjedočili vjerskom događaju od strane ‘Međunarodnoga društva za svjesnost Krišne’) koji su javno molili i izvodili svoje rituale bez da je ijedan katolički vjernik time osjetio ugroženim, a kamoli istupio protiv toga. U našem gradu dobro su došli i pripadnici islamske vjeroispovijesti koji su također poštivani, štoviše pružena im je najveća razina sigurnosti od strane Grada i Nadbiskupije. Spomenimo da je danas 06. siječnja, kada katolici slave blagdan Bogojavljenja iliti Sveta tri kralja, a naši sugrađani pravoslavne vjeroispovijesti Badnjak – kada su, uz odobrenje svih nas dobrodošli na Koblerovu trgu gdje se zabavljaju izvođenjem glazbe i plesa koji nije dio niti hrvatske niti katoličke tradicije.
Možda će vas zanimati
Vinkovački molitelj: Bolje biti klečavac, nego kmečavac, a molitva smeta samo Zlu
I ove prve subote u mjesecu, tridesetak Vinkovčana sklopljenih ruku tiho je molilo je krunicu u vinkovačkom gradskom parku
S obzirom na sve navedeno, još Vas jednom molimo da promislite o svojemu dopisu te da se i prema nama ponesete kao svojim sugrađanima koji nikoga ne diraju, nego samo poštuju svoje tradicijske i kulturološke, pa i naposljetku vjerske slobode.
U dobroj vjeri, želimo Vam sve najbolje u predstojećoj godini i da se napokon Rijeka dokaže kao slobodna luka i napredan grad – kako je mnogi vole nazivati, a tako rijetko razumijevati i poštivati kao takvu“, odgovorili su Filipoviću Hrvatski suverenisti.
Izvor: narod.hr