Hrvatska udruga poslodavac uputila je dopis Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja na čelu s ministrom Davorom Filipovićem oko korekcije cijena i njihovo spuštanje na razinu od 31. prosinca 2022.
Navode kako su 16. siječnja zaprimili dopis Ministarstva u kojem se za relevantne datume tražila dostava najviših maloprodajnih cijena za sve proizvode iz asortimana trgovaca koji pripadaju pojedinoj od 78 kategorija.
>Iz Vlade prijetnje trgovcima zbog poskupljenja: ‘Mi možemo opet ograničiti cijene’
”S obzirom na širinu asortimana kod različitih trgovaca, ističemo da je riječ o stotinama proizvoda iz kategorija brendova i privatnih robnih marki, dakle o izrazito velikom opsegu.
>Ekonomist Garača oštro o Plenkovićevim prijetnjama trgovcima: To nikada u povijesti nije uspjelo pa neće ni ovaj put
U vašem očitovanju ni na koji način nije pojašnjena metodologija usporedbe cijena
odnosno način na koji će se objektivno uspoređivati takav opseg različitih proizvoda iz ponuda niza trgovaca. Ovim putem u ime svih trgovaca kojima ste se obratili sa zahtjevom za dostavom podataka o cijenama ističemo da su trgovci spremni sudjelovati u realizaciji mehanizma praćenja cijena nakon što prethodno između trgovaca i Ministarstva detaljno bude usuglašen te javno objavljen način provedbe mehanizma usporedbe cijena, sve kako bi se osigurao ispravan prikaz stanja na tržištu i spriječila daljnja reputacijska šteta koju smo zajedno s ostalim trgovcima u proteklom razdoblju neopravdano pretrpjeli.
>Filipović i glavni državni inspektor Mikulić govorili kako će zauzdati cijene: ‘Imamo alate’
Naime, trgovački lanci su bez uporišta prozvani za nepravilnosti, manipulacije i „varanje“ potrošača u procesu konverzije. Da su te optužbe bile neutemeljene pokazali
su rezultati više od 170 inspekcijskih nadzora koji su provedeni u nizu trgovačkih lanaca, a u kojima je pronađen tek manji broj primjera povišenih cijena, što je zanemarivo s obzirom na opseg djelatnosti trgovine u RH.
S obzirom na navedeno i kontinuiranu reputacijsku štetu koju zbog cijele situacije trpimo, naš je interes zaustaviti trend dezinformiranja javnosti i osigurati istinito informiranje potrošača. Kao što smo već istaknuli, sudjelovanje trgovaca u mehanizmu praćenja cijena
podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije usporedbe cijena te
partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja”, stoji u priopćenju HUP-a.