Zagrebački Županijski sud u petak je potvrdio optužnicu protiv bivše HNS-ove ministrice kulture Andreje Zlatar Violić koju tužiteljstvo tereti da je zlouporabila položaj i ovlasti podizanjem gotovine i plaćanjem privatnih računa službenom karticom Ministarstva kulture.
Iako je više od 159 tisuća kuna naknadno vratila mjesečnim obustavama na plaći i uplatom gotovine u blagajnu Zlatar Violić je, prema tvrdnjama Uskoka, državni proračun oštetila za nešto više od 99 tisuća kuna, a sebi u gotovo istom iznosu pribavila “nepripadnu imovinsku korist”.
Uskok tvrdi da je bivša ministrica od ožujka 2012. do ožujka 2015. protivno Vladinoj odluci “koristeći svoje ovlaštenje da kao državni dužnosnik I skupine ima pravo na korištenje poslovnih kreditnih kartica te pravo na korištenje sredstava reprezentacije, poslovne kreditne kartice izdane Ministarstvu kulture Republike Hrvatske, koristila za svoje privatne potrebe, a na štetu Državnog proračuna”.
Tvrde da je za svoje privatne potrebe podigla nešto više od 146 tisuća kuna koje je beskamatno koristila, pri čemu je Ministarstvo kulture dodatno terećeno i za 4.766 kuna naknade za podizanje te gotovine.
Osim toga, Uskok tvrdi i da je Zlatar Violić još gotovo 100 tisuća kuna potrošila plaćajući kreditnim karticama i narudžbenicama privatne troškove u “raznim ugostiteljskim objektima i drugim prodajnim mjestima” u Hrvatskoj i inozemstvu.
Upravo zbog trošenja službenog novca u privatne svrhe Zlatar Violić je podnijela ostavku u ožujku 2015. Naslijedio ju je zamjenik Berislav Šipuš kojemu je u ožujku ove godine potvrđena optužnica također zbog podizanja gotovine i plaćanja privatnih troškova službenom karticom, čime je državni proračun navodno oštetio za više od 68 tisuća kuna. Suđenje bi mu, nakon dva nedavna neuspjela pokušaja, trebalo početi u rujnu.
Nakon što je Uskok podigao optužnicu protiv Zlatar Violić HNS je izvijestio kako se nada da će njihova bivša ministrica dokazati svoju nevinost i razjasniti situaciju, podsjećajući da je ostavku zbog ove afere dala kao čin moralne odgovornosti.
No, Zlatar Violić neće ostati zapamćena samo po zloporabi kreditnih kartica. Iza sebe je ostavila kaos u kulturi, a podsjetimo se samo nekoliko primjera.
Potvrdila Olivera Frljića za intendanta riječkog kazališta
Olivera Frljića za intendanta Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca Rijeka imenovalo je riječko Gradsko vijeće u svibnju 2014. godine. Podržao je to imenovanje i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, a Frljićevo imenovanje potvrdila je tadašnja HNS-ova ministrica kulture Andrea Zlatar Violić, unatoč žestokom protivljenju jednog dijela struke. Koliko je to pogrješno ili nije pokazali su Frljićevi potezi.
Koliko Frljić poštuje Hrvatsku kao državu koja ga je primila, pokazuje činjenica kako su Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca i Koalicija za REKOM premijerno izveli predstavu ‘o hrvatskom fašizmu devedesetih’ “Hrvatsko glumište” upravo o obljetnici stradanja Vukovara. Predstava nema nikakvo uporište u stvarnosti, budući da se o hrvatskom fašizmu devedesetih uopće ne može govoriti, no, zato se može govoriti o uvredama prema većem dijelu društva kojih je predstava, nažalost, prepuna.
Na predstavu je reagirao i riječki nadbiskup Ivan Devčić koji je ustvrdio da su u predstavi “bezočno profanirani i obeščašćeni najsvetiji kršćanski simboli: euharistija, križ i Gospa”.
Da sve bude još apsurdnije pobrinulo se Srpsko narodno vijeće (SNV), kojemu je na čelu Milorad Pupovac ujedno i predsjednik Saborskog odbora za ljudska prava, koje je za vrijeđanje kršćanskih svetinja na božićnom prijamu Oliveru Frljiću dodijelilo tradicionalnu nagradu za humanizam, afirmaciju tolerancije i antifašističke vrijednosti.
Frljić je svojim predstavama Hrvatsku sramotio i diljem Europe.
Čudni kriteriji i financiranje bizarnih projekata
Na osnovu natječaja Ministarstva kulture za financiranje neprofitnih portala 22 “neovisna medija” 2014. godine su nepovratno dobila 3.040.000 kuna. Sporne su bile čak tri stvari.
Prva je tumačenje definicije kulture koje je shvatljivo jedino povjerenstvu resornog ministarstva. Naime, nazivi portala, poput Crol i Muf, mora se priznati, nemaju toliko veze s definicijom kulture koja kaže da je kultura sve ono što čovjek čini radi poboljšanja ljepote svijeta, a problem su i teme koje oni obrađuju.
Drugo je sukob interesa povjerenstva kojeg su činile Đurđica Klancir, Mima Simić, Nina Ožegović, Agata Juniku, Krešimir Krolo, Marko Pekić i Zdenko Duka, jer su pojedini članovi ujedno bili i autori za “nagrađene” portale.
Treća stvar je bodovanje izmišljene domene “zlatne-godine.com”, koju je urednik portala dalje.com doslovno izmislio kako bi provjerio vjerodostojnost povjerenstva i njegovih kriterija. Ispostavilo se da povjerenstvo nije ni provjeravalo autentičnost projekta, pa je moguće da je “kriterij” bilo navođenje imena “renomiranih” autora lijevo-liberalne orijentacije koji bi, navodno, trebali pisati za taj portal.
Spomenimo tu i portal Autograf iza kojeg stoji Drago Pilsel, koji nije prošao na natječaju, dobio je loše ocjene, no tadašnja ministrica Andrea Zlatar Violić uvažila je Pilselovu molbu, te mu svojom diskrecijskom odlukom donirala 70.000 kuna.
Tadašnja ministrica Zlatar Violić je zbog sukoba interesa kažnjena s 15 tisuća kuna 2013. godine kada je na sličnom natječaju dodijelila sredstva časopisu Zarez, čiji je sama izdavač. Tada u Vladi nitko nije spominjao smjenu.
Jedan u nizu čudnih projekata koje je financiralo, između ostalih, i Ministarstvo kulture tada na čelu sa Zlatar Violić bila je predstava “Plaidoyer po pi*ki: piši propast predstave!”, na čijem je plakatu velika skica raširenih ženskih nogu s naglašenim intimnim dijelovima.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/Hina