Ove godine svjedočimo padu popularnosti Hrvatske kao turističke destinacije. To potvrđuju brojke koje su za lipanj i srpanj jako loše.
>Amerikanci o Hrvatskoj: Kako će euro utjecati na turizam?
Dolaze nam bogatiji turisti
Važno je pratiti i strukturu gostiju koji nam dolaze. Tu je slika drugačija, manje je tradicionalnih turista iz Mađarske, Češke, Slovačke – ali njihov izostanak popunjavaju gosti iz SAD-a, Britanije i Skandinavskih tržišta koji dolaze isključivo zračnim prijevozom.
Njihove destinacije uglavnom su Split i krajnji jug Hrvatske. Riječ je o gostima koji najviše troše u odnosu na ostale i to svakako ohrabruje.
”Mi smo lošije ušli u 7. mjesec. U komparaciji sa 7. mjesecom 2019. godine, pokazat će se mala odstupanja na niže”, rekao je u emisiji Studio 4, Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija, HGK. Dodaje kako situacija nije dramatična, ali pokazuje trend koji nije dobar.
Pozitivan trend raste kod azijskih turista
”Srednja i južna Dalmacija su značajne stoga što tamo dolaze gosti zračnim prijevozom prije svega iz Britanije, SAD-a i Skandinavije. Posebno je porastao broj Amerikanaca koje privlači Split i Dubrovnik. To su potentna tržišta s velikom potrošnjom”, istaknuo je.
Naglašava kako su azijski gosti u porastu, no porast od 2-2,5 posto nije porast koji može utjecati na sliku. Na pitanje imamo li dovoljno zračnih linija kako bi se zadovoljile sve potrebe našeg turizma, Žgomba je rekao kako zračnih linija nikada nije dovoljno.
>Komunikolog Sedak o medijskim zazivanjima turističke propasti: Ovisi li turistička sezona o cijeni kuglice sladoleda?!
Američki gosti najviše troše
”U ovom momentu imamo prostora za povećanje zračnih linija prema Europi, a naročito, na čemu se i radi, prema destinacijama izvan EU”, rekao je. Američki gosti dnevno troše u prosjeku 160 eura što je dvostruko više od ostalih prosječnih gostiju.
”Američke goste svaka destinacija želi. Oni su i gosti izvan sezone i to su, kao i azijski gosti, gosti koji donose dodatnu vrijednost”, istaknuo je Žgomba. Dodaje kako si pitanje kvalitete usluge moramo svi postaviti, ali ukupno gledajući, Hrvatska ima što ponuditi.
”Svi gosti žele dobiti vrijednost za svoj novac. Ne dozvoljavaju da budu prevareni. Svjedoci smo da je u Njemačkoj, ali i u drugim zemljama, tiha recesija pa se s toga i kupovna moć gostiju smanjuje. Gosti danas mogu, ali ne žele platiti nešto što nije vrijednost za njihov novac”, naglasio je.
Nerazumno povećanje cijena privatnika
Što se tiče talijanskog tržišta, dobar je promet. Žgomba naglašava kako je jedini sudac jesu li cijene previsoke ili ne tržište i kupac. Kako kaže, oni će donijeti odluku.
”Ukupno gledajući, cijene su porasle. Na pitanje jesu li kod nas cijene porasle previše, ja vjerujem da su pojedinci iskoristili situaciju i u odnosu na prošlu godinu htjeli su napraviti još veće ekstraprofite. Mislim da tko god je to radio, je pogriješio, a dokaz tome je da su i ugostitelji, a naročito iznajmljivači apartmana rade last minute akcije s velikim popustima da bi se popunili”, govori. Dodaje da to znači da privatni kapital mora shvatiti da treba doći do cijena koje će odgovarati tržištu.
>Državni inspektorat: U 25,2 % nadzora utvrđeno neopravdano povećanje cijena
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr