U ZET-ovom autobusnom pogonu u Podsusedu, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u društvu ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića i direktora Trgovačkog društva ZET d.o.o. Marka Bogdanovića, predstavio je nove niskopodne autobuse ZET-a. Riječ je o autobusima financiranim iz operativnog programa EU-a “Konkurentnost i kohezija”.
“Ovi autobusi neće povećati vozni park nego zamijeniti autobuse stare i 20 godina”, rekao je Tomašević.
Problemi s voznim parkom
Dodao je kako je stanje s niskopodnim tramvajima gore nego s autobusima, te da su u problemima s voznim parkom, a novi tramvaji nisu kupljeni unatrag 15 godina.
Na upit o cijeni karata javnog prijevoza Tomašević je rekao kako će ih mijenjati ovisno o tome kako će se dalje kretati cijene svega, od goriva do troškova.
“Nema trenutno nekih specifičnih informacija, a shodno svemu što će se događati oko nas i karata izvijestit ćemo”, rekao je gradonačelnik.
> ZET planira sniženje temperature u tramvajima i autobusima, a razmatra se i poskupljenje karata
Podsjetio je potom kako Zagreb ima najjeftiniji prijevoz jer milijardu kuna ide za subvencioniranje javnog prijevoza ZET-u iz gradskog proračuna. “Više iz proračuna ide za ZET nego su prihodi od prireza grada”, tvrdi.
“Zagreb će biti krcat ove zime”
Rekao je kako nema informacija o tome da bi ugostitelji odustajali od adventa, te da očekuju dobre rezultate samog događaja. “Bookinzi su pokazali da će Zagreb biti krcat ove zime”, najavljuje.
“Okolnosti su takve da inflacija, nedostatak radne snage, energetska kriza su sve činjenice koje utječu”, tvrdi pa dodaje kako su već na snazi mjere uštede jer rasvjetu će paliti pola sata kasnije, gasiti pola sata ranije.
Na adventu se pak, podsjetio je, koristi led rasvjeta koja troši jako jako malo u odnosu na klasičnu, prenosi Danas.hr.
Podsjetimo, cijene energenata su najveći trošak za poslovanje ZET-a. A iz te gradske tvrtke za dnevnik.hr rekli su da ”kontinuirano prate situaciju s porastom cijena energenata i provode aktivnosti na smanjenju troškova, a da se istovremeno nastavi pružati visoka razina kvalitete usluge prijevoza putnicima”.
”U skladu s time, vozači tramvaja imaju naputak za primjenu tehnike vožnje kojom se postiže smanjenje potrošnje električne energije, a uštedi se doprinijelo i ograničenjem najveće brzine vožnje niskopodnih tramvaja. Također, tramvajska vozila imaju mogućnost rekuperacije električne energije, odnosno kod kočenja električnu energiju vraćaju u energetsku mrežu, u energetski sektor u kojem se nalaze. Tu energiju koristiti drugi tramvaj koji ubrzava, dok se jedan dio te energije koristi u tramvaju za ostale sustave”, objasnio je glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.
Koji su daljnji planovi ZET-a?
”Svakako se razmatraju i mogućnosti uštede energije prilagodbom temperature u vozilima u nadolazećim zimskim mjesecima, u dijelu voznog parka gdje tehničke karakteristike vozila, odnosno sustava za grijanje to dozvoljavaju, s obzirom na to da je u dijelu vozila sustav tvornički podešen i automatiziran”, dodaju iz ZET-a.
Kada je riječ o cijeni karata, to pitanje se, kazali su za dnevnik.hr, već duže vrijeme razmatra u kontekstu gospodarskih okolnosti, poput porasta cijena energenata i opće inflacije što dovodi i do povećanja troškova ZET-a: ”Na temeljima odgovorne upravljačke politike i u dijalogu s Gradom Zagrebom kontinuirano se prati i analizira situacija po pitanju spomenutih okolnosti, a ovisno o povratnim pokazateljima, razmotrit će se eventualne korekcije u tarifnom sustavu, a o čemu ćemo pravovremeno izvijestiti javnost”.
Izvor: narod.hr/Danas.hr